Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lendify utmanar storbankerna i ny kampanj

Publicerad: 22 Januari 2018, 12:08
Uppdaterad: 22 Januari 2018, 12:27

Fintech-startupen kampanjar om varför storbankerna inte längre är en del av ekvationen.


Kampanjen "Utmana banken" är fintech-startupen Lendifys försök att utmana storbankerna med hjälp av finess, och modernare alternativ för lån. Tillsammans med distributören Storyfire och igenkänningshumor vill Lendify lyfta fram det egna alternativet "peer-to-peer-lån", som via en digital plattform sammankopplar låntagare och investerare.

– Vi sökte en stark kreativ partner som erbjöd en helhetslösning för både tv och digitalt. Vi blev imponerade av Storyfires förståelse för vikten av att en kampanj funkar lika bra i social som i linjär-tv, och teamets förståelse för varumärket och våra utmaningar, säger Erik Wikander, CMO på Lendify, i ett pressmeddelande.

Andreas Segerfeldt, Partner på Storyfire:

– Otroligt spännande att få vara med i ett projekt där vi utmanar människors sätt att tänka kring sin ekonomi.

I fem kampanjfilmer illustrerar Lendify fem olika situationer som kunder ofta ställs inför vid bankmöten. Med hjälp av humor vill Lendify utmana gamla sanningar vid möten med banker.

Se en av reklamfilmerna i spelaren ovan.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.