Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lena Olin i sitt första kommersiella samarbete

Kappahl tar hjälp av skådespelarna Lena Olin och Bahar Pars i nya kampanjen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 17 September 2018, 06:40
Uppdaterad: 17 September 2018, 06:40

Ämnen i artikeln:

Kappahl

Lena Olin i kampanj för Kappahl.

I Kappahls höstkampanj som går under vinjetten "My everyday essentials" möts Lena Olin och Bahar Pars i samtal kring livet, karriären och utmaningen med att få vardagspusslet att gå ihop och hur en inspirerande och välkoordinerad garderob kan bidra.

För Lena Olin, en av Sveriges främsta skådespelare verksam i Hollywood, är kampanjen med Kappahl hennes första kommersiella samarbete någonsin. Bahar Pars är skådespelare, regissör och manusförfattare och har bland annat nominerats till en Guldbagge.

Valet av Lena Olin och Bahar Pars som ambassadörer för kampanjen föll sig enligt Kappahl naturligt. De är båda förebilder och verkar i en bransch som ställer stora krav på prestation och utstrålning och deras behov av balans i vardagen är lika viktig som för vilken annan kvinna som helst.

– Vi är väldigt stolta över att få presentera Lena och Bahar som ambassadörer för KappAhl. I kampanjen vill vi tillsammans med dessa inspirerande kvinnor anta utmaningen med att hitta balans i vardagen, hela vägen in i garderoben, säger Glenda Marevind, varumärkes- och marknadschef på Kappahl, i ett pressmeddelande.

Bahar Pars.

Ämnen i artikeln:

Kappahl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.