Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Lekande lätt i vab-app-kampanj

Publicerad: 13 November 2012, 12:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:05

Försäkringskassan går ut i en kampanj signerad Lowe Brindfors som ska uppmärksamma fler på myndighetens nya vab-app.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsFörsäkringskassanCarat

Försäkringskassan följer nu upp de två reklamfilmer, regisserade av Puss-regissören Johan Kling, som myndigheten släppte i oktober och som skulle visa på att saker hos Försäkringskassan som tidigare varit krångliga blivit enklare.

Med start i dag går myndigheten ut i radio, print, mobil webb och utomhus för att göra fler uppmärksamma på den vab-app som myndigheten släppte i slutet av oktober.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Lowe Brindfors, är framförallt riktad mot föräldrar men även till Försäkringskassans andra kunder.

– Försäkringskassans app är en fantastisk produkt i sig. Vi ville hitta ett visuellt uttryck som på ett lekfullt sätt ramar in några av de tänkbara situationer där man annars kommer i kontakt med Försäkringskassan, men alltså nu kan göra det enkelt genom appen, säger Rickard Villard, exekutiv creative director på Lowe Brindfors.

Appen har, sedan den släpptes i slutet av oktober, laddats ner 45 000 gånger.

Arbetsgrupp

Ansvariga Försäkringskassan: Sara Myrin, Teresa Janonius

Projektledare: Pelle Holm

Kreatörer: Tim Scheibel, Mårten Forslund, Desiré Engström

Formgivare: Jesper Kewenter

Planner: Henrik Sjödin

Producent: Cecilia von Uexkull, Annika Appeltofft

Radioproduktion: Flickorna Larsson

Foto: Philip Karlberg

Mediebyrå: Carat

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev