Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ledarnas kampanjmiss

Publicerad: 20 September 2011, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:57

Just nu rullar en reklamkampanj för chefsorganisationen Ledarna där namn på en mängd okända och kända personer figurerar. Ledarna har dock missat att tillfråga alla medverkande.


Ämnen i artikeln:

GyroBritnyMaxusLedarna

Ett av de namn som förekommer i kampanjen är seo-experten Nikke Lindqvist. Enligt en bloggpost har han inte blivit tillfrågad om han vill medverka i kampanjen, vilket han är mycket kritisk till.

”Hela kampanjen verkar ha lånat sitt motto från Percy ’marketing without asking any questions first’ Nilegård och ger mig väldigt märkliga signaler om vad Ledarna egentligen är för en organisation”, skriver han.

Kampanjen är framtagen av Ledarna tillsammans med byråerna Gyro, Britny och Maxus. Enligt Ledarna är det hela ett misstag och den största delen av de 750 namnen är påhittade.

– Av någon anledning har det skett ett misstag i produktionsteamet. Alla ska vara tillfrågade, men det är ungefär tio personer som inte blivit det, säger Freja Annamatz, pressansvarig på Ledarna.

De personer som inte hade tillfrågats har nu kontaktats och Ledarna har bett om ursäkt, berättar Freja Annamatz.

– Vi är ledsna för vad som hänt, det var en olycklig miss.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GyroBritnyMaxusLedarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.