Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Las Vegas inleder reklamoffensiv i Sverige

Publicerad: 24 September 2009, 07:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

För att locka skandinaver till casinoparadiset öppnar Las Vegas turistkontor i Stockholm.


British Airways återupptar den 25 oktober en daglig non-stop-linje mellan London och Las Vegas.

Det vill spelmetropolens turistbyrå, Las Vegas convention and visitors authority, LVCVA, utnyttja.

Nu slår de upp portarna till en filial i Stockholm, med målet att locka fler besökare från de skandinaviska länderna och Finland.

– LVCVA vill lägga en separat budget för marknadsföring i norden, säger Paul Riddez, turistchef på LVCVA i Stockholm, till Dagensmedia.se.

Främst ska marknadsföringen göras tillsammans med resebyråer, flygbolag och återförsäljare.

– Vi vill göra marknadsföring som leder till avslut, och därför tror vi att det är bäst att göra det tillsammans med återförsäljarna snarare än att bara annonsera för Las Vegas generellt.

Paul Riddez har stora förhoppningar på att svenskarna kan tänka sig att välja Las Vegas framför andra turistmål.

– Generellt tror vi att intresset för Las Vegas som resmål kommer att gå upp med 20 procent i och med marknadsföringsinsatserna. Att dollarn är låg hjälper också till, säger han.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.