Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 9, 2015

Publicerad: 13 Maj 2015, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Här är innehållet i årets nionde utgåva av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media påbörjar doktorn och forskaren Erik Modig en artikelserie om effektiv kommunikation, och vi låter ett antal branschpersoner peka ut vilken byrådisciplin som ligger bäst till för att äga morgondagens bästa kommunikationsidéer.

Dessutom berättar vi om möjligheterna med Periscope och trenden med livesändningar i sociala medier, om annonsörernas utmaningar med programmerade köp, om vad som kännetecknar framtidens vinnande varumärken, samt om mediebyråernas framtid.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Här är kanalerna som vinner på spelbolagens jätteinvesteringar

– Framtiden är oviss för de utländska spelmiljarderna

• Ny webb-tv-serie om riktigt kall öl av Norrlands Guld

• Så ska annonsörerna få fart på programmatic i Sverige

DI Digital, Breakit, Kit – Medie-Sverige har tech-feber

•  Undersökning: Svenskar villiga att dela med sig av information – men kräver något i gengäld

• Slaget om lyssnarna i radionätet – så går detbatten om dab-radion

• Del 1 av 4 av artikelserie av Erik Modig om effektiv kommunikation: Flerfrontskrig - vem sätter agendan?

Sex byråledare: Här är disciplinerna som har bäst möjlighet att ta över morgondagens kommunikationsidéer

Alkoholannonsörerna bryter aktivt mot Konsumentverkets riktlinjer

– Debatt Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer: "Varor som är lagliga måste få marknadsföras"

Coca-Cola går tillbaka till rötterna – gör största satsningen på 50 år

• Analys Johan Ekelin: "Ditt framtida varumärke kan leda trenden"

Bizkit: Nu har vi nåt en liten bit till vår vision. Så satsar mediebyråerna för framtiden – och här är deras kunders viktigaste frågor just nu

Schibsteds Hemnet-köp riskerar att stoppas

• Min Kreativitet: Jacob NelsonForsman & Bodenfors: "Man kan inte sitta och vänta in någon jävla inspiration"

• Intervju med Gants globala varumärkesdirektör Caroline Roth: "Gant ska bli kaxigare och ta plats i rampljuset"

• Därför vill allt fler sända liveVing: "Här och nu fungerar bra för oss"

MTG TV:s vd Anders Jensen skriver mejl till personalen efter Dagens Medias artikel: "Jag blir lite lätt förbannad"

Tallink Silja ska synas på tågen

Varumärkeskoll: Ica är ohotad etta hos konsumenterna

• Debatt Mikael Törnwall: "Krisen öppnar för brand journalism"

Ledare: Låtom oss omfamna ångesten

Backspegeln: Vad hände egentligen med satsningarna i Second Life?

• 5 x snapchat-feber – Erik Wisterberg listar fem svenska aktörer som experimenterar med ungdomsfavoriten

• Hallå där Martin Alsander, koncernchef på Stampen, som kort efter tillträdet beslutade sig för att sparka sin privata kock

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.