Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 6, 2014

Publicerad: 2 April 2014, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 6, 2014, berättar vi om Telia Soneras arbete med att tvätta bolaget rent efter skandalerna som avslöjades för snart två år sedan. Ett stort jobb som innefattar hela bolaget och som som leds av etikchefen Michaela Ahlberg och kommunikationschefen Peter Borsos.

Dessutom gör vi en djupdykning i marknadsföringen av godis – en bransch som är under hård press och som många anser bör regleras mer, bland annat med sockerskatter. Vi pratar med marknadscheferna på de största godistillverkarna i Sverige.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Här är Q1:s förlorare och vinnare på den svenska varumärkeskartan

Ikea är starkast, Viasat ökar mest, Burger King tappar mest

• Efter tragedin i Helsingborg – våldet skrämmer bort fotbollsponsorerna

Lidls varumärke lyfter efter Dill-kampanjen – Nepa: "Den var genialisk"

DOKUMENT: Telia Soneras långa väg tillbaka efter jättekrisen – "Nu måste vi vara så öppna vi kan"

• Här är annonsörerna och byråerna som har störst chans till guldägg

• Tittarna sviker TV3 efter OSMTG misslyckades med att väcka liv i kanalen

MTG TV:s vd Joachim Nordlind: "Vi hoppades att det skulle gå bättre"

• Nya dataskyddsförordningen: "Risk för att alla får blöjreklam i framtiden"

• Sökexperten Stefan Tärnell: "Dålig kunskap om sök i Sverige"

KRÖNIKA Anders Rydell: "Alla tider har haft sina teknikkrig"

SPECIAL: Godismarknadsföring

– Branschen under hård press

– Annonsörerna gör reklam för 500 miljoner kronor

– Barnläkaren kräver högre skatt på socker

MTG och SF går hem hos mediebyråerna – får bäst resultat bland mediernas säljorganisationer

TV4-Gruppen ökar: "Kvitto på att det vi gör uppskattas"

– Mediebyråerna positiva till etermedierna

–  KRÖNIKA Tomas Bacoccoli: "Det är du som säljare som bär ansvaret"

Mediebyråerna får in nya kunder – Starcoms vd Jonas Dahlquist: "Nu sker övergången till digitalt"

Ateljé Lyktans resa i rymden – galna idén blev verklighet

INTERVJU med Alexander Stutterheim: "Svensk melankoli skapar lyxkänsla"

– Gjorde biltäcke ihop med Volvo: "Vi är båda sprungna ur förhållandena i detta land"

• 5 x sell outs: Kent, Dogge, Dregen, Rolling Stones, Bob Dylan

• Hallå där Claes Pellvik, marknadschef på Ving, vad gillar du danska Spies sexkampanj?

• Debatt Johan Bobert: "Auktorisera lobbying"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.