Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 10, 2015

Publicerad: 27 Maj 2015, 08:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:00

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media gör vi en unik granskning av samtliga fällningar hos Reklamombudsmannen sedan starten 2009. En storannonsör och ett mediehus sticker ut på listan över de som har fällts mest.

Dessutom berätter vi om hur många miljoner som har flödat ut ur linjär-tv hittills i år, om Jan Schermans arbete med Aftonbladet TV, samt om hur kartan över annonspaket kan ritas om efter Schibsteds Mittmedia-affär.

Dessutom: Andra delen i Erik Modigs artikelserie om effektiv kommunikation, och en temaspecial om content marketing.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Miljöhänsyn byts mot hälsa när matvaruhandeln säljer sitt ekosortiment

– Analys Carin Fredlund: " Coop-reklam riskerar att gynna Ica"

• GRANSKNING – REKLAMSYNDARNA: De luras med falska löften i sin reklam

Aftonbladets Jan Helin: "Försöker förstå vad RO menar"

– 257 fällningar – för sexism

– Skrotat vallöfte om könsdiskriminerande reklam

– Ledare: RO hackar som självsanerare

• Debatt Elisabeth Thörnsten, vd på Swedish Content Agencies: "Inget nytt, men nödvändigt"

• VARUMÄRKESKOLL: Baywatch-känsla i Bauhaus nya reklam

• 116 miljoner borta från linjär-tv i år – " TV4 har sista minuten-rabatter"

• Här är SBS Discoverys höst – Micael Bindefeld får ett eget program på Kanal 5

• Här är Sveriges Annonsörers förslag på hur podcast-lyssnandet ska mätas i Sverige

• Del 2 av Erik Modigs artikelserie om effektiv kommunikation: "Vilka buzzwords och tricks kommer att finnas kvar?"

Mediekompaniet kan tappa titlar efter Schibsteds Mittmedia-affär

• Därför sponsrar Billys pizza Zlatans PSG

• Stor analys av Carl Wåreus: "Bli intressantare, bli relevantare och lär dig de nya alternativen på riktigt"

• TEMA: CONTENT MARKETING: Huggsexa om content-pengarna

– Nya byråer slåss om uppdragen

– Alla nominerade till Guldbladet 2015

– Flest vinstchanser för Spoon och OTW

• Min kreativitet: Charlotta NordlingFamiljen Pangea berättar om sin bästa idé

• Stor intervju med Aftonbladets tv-boss Jan Scherman: "Det var en chockartad upplevelse"

• BACKSPEGELN: Sundsvalls Tidning spådde 2007 att e-pappret slår igenom "inom två år"

• 5 x penistabbar – Dagens Medias Madeleine Östlund berättar om tillfällena då det manliga könsorganet hamnade i fokus av misstag

• Hallå där, medieveteranen och författaren PeKå Englund, före detta Per Karlsson, som tvingades byta namn när han hamnade i möte med två andra som hette Per Karlsson

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.