Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Larmföretag byter identitet med ny kampanj

Publicerad: 30 September 2013, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Larmföretaget Securitas Direct byter namn till Verisure. Nu lanserar de en höstkampanj för att uppmärksamma namnbytet.


Syftet med kampanjen, som gjorts av Forsman & Bodenfors är att öka kännedomen om Verisure efter namnbytet. I tre olika filmer, samt printannonser och radio, lyfts larmföretagets produkter och tjänster fram.

I filmerna står smartphone-appen i centrum och fokus är på hur mycket enklare vardagen blir med hjälp av smart teknik.

– Dels handlar det om att öka kännedomen om Verisure-varumärket, dels vill vi sätta produkten i en hemmasituation eftersom det är tjänster för familj, hus eller hem. Vi får titta in i verkligheten, och visa hur de kan skapa nytta, säger Greger Andersson, projektledare på Forsman & Bodenfors till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Vi har försökt hitta situationer och miljöer som folk kan identifiera sig i, vanliga vardagssituationer, man ska känna att Verisure är ett modernt varumärke.

Happy F&B står bakom den nya identiteten.

Arbetsgrupp

Carina Wiklund - Director Brand & Communication, Verisure

Katarina Prestor - Marketing manager, Verisure

Projektledare: Greger Andersson

Produktionsledare: Jenny Edvardsson/Linda Tiderman

Art Director: Karin Jacobsson

Copywriter: Eva Råberg

Formgivare: Karin Nolmark

Producent: Alexander Blidner

Planner: Daniel Sjöstrand

Regissör: Jesper Ericstam

Produktionsbolag: Social Club

Fotograf: Sandra Freij

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.