Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lapidus blir affischnamn åt Microsoft

Författaren och juristen Jens Lapidus blir frontfigur när Microsoft lanserar det nya operativsystemet Windows 8.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 03 December 2012, 08:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:02

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Enligt Dagens Industri ska Jens Lapidus gestalta vad Microsoft kallar ”det nya arbetslivet” och förklara hur exempelvis moln- och mejltjänster hänger ihop och fungerar.

Det ska Jens Lapidus göra genom att skriva krönikor och medverka i filmer som ska spridas på nätet.

– Vi hoppas få ut hur våra produkter används till att få ihop ett vardagsliv med småföretagande som han står för på ett lite ironiskt och stillsamt sätt, säger Sabina Rasiwala Hägglund, marknadschef för Microsoft i Sverige, till Dagens Industri.

Avtalet med Jens Lapidus är på sex månader. Enligt Dagens Industri är arvodet ett sexsiffrigt belopp.

Jens Lapidus har tidigare bland annat medverkat i reklam för Gilette.

Läs mer om Microsoft och lanseringen av Windows 8 i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.