Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Länsförsäkringar låter barn tolka vuxenlivet

Publicerad: 5 December 2017, 08:48
Uppdaterad: 5 December 2017, 08:51

Vill förändra synen på sparande – från konsumtion till frihet.


Ämnen i artikeln:

Länsförsäkringar

Länsförsäkringars senaste kommunikationssatsning "Frihetskapital" ska inspirera människor till att spara pengar. De gör det genom att hänvisa till den känslan av makt, och försöker samtidigt göra sparande till något för alla.

Under rubriceringen "Frihetskapital" ska Länsförsäkringar ändra svenskarnas syn på sparande, från konsumtion till frihet. Kampanjen hämtar inspiration från begreppet ”fuck off-kapital” – pengar och sparande som kan ge dig friheten och möjligheten att lämna en dålig arbetsgivare eller ett dåligt förhållande.

– Vi som bank vill göra en reell skillnad för privatpersoner genom att göra fler medvetna om fördelarna med frihetskapital, oavsett om det är kopplat till den egna känslan av frihet eller den gemensamma ekonomin i en relation, kommenterar Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar.

Som ett led i Länsförsäkringars nya satsning släpps nu också en rad kampanjfilmer där barn ska tolka ekonomi och vuxenliv. Kopplat till affärskonceptet kommer fler aktiviteter lanseras löpande under vintern.

Bakom kampanjen står Rippler Communications.

Se en av Länsförsäkringars senaste kampanjfilmer nedan.

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Länsförsäkringar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.