Länsförsäkringar låter barn tolka vuxenlivet

2017-12-05 09:48  
Bild från en av LF:s senaste kampanjfilmer.

Vill förändra synen på sparande – från konsumtion till frihet.

Länsförsäkringars senaste kommunikationssatsning "Frihetskapital" ska inspirera människor till att spara pengar. De gör det genom att hänvisa till den känslan av makt, och försöker samtidigt göra sparande till något för alla.

Under rubriceringen "Frihetskapital" ska Länsförsäkringar ändra svenskarnas syn på sparande, från konsumtion till frihet. Kampanjen hämtar inspiration från begreppet ”fuck off-kapital” – pengar och sparande som kan ge dig friheten och möjligheten att lämna en dålig arbetsgivare eller ett dåligt förhållande.

– Vi som bank vill göra en reell skillnad för privatpersoner genom att göra fler medvetna om fördelarna med frihetskapital, oavsett om det är kopplat till den egna känslan av frihet eller den gemensamma ekonomin i en relation, kommenterar Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar.

Som ett led i Länsförsäkringars nya satsning släpps nu också en rad kampanjfilmer där barn ska tolka ekonomi och vuxenliv. Kopplat till affärskonceptet kommer fler aktiviteter lanseras löpande under vintern.

Bakom kampanjen står Rippler Communications.

Se en av Länsförsäkringars senaste kampanjfilmer nedan.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt