Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Länsförsäkringar gör reklamcomeback

Publicerad: 4 Maj 2010, 10:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Efter tv-stoppet går Länsförsäkringar ut i en omfattande printkampanj med fotbollstema, och till hösten rullar tv-reklam åter i rutan.


Kampanjen ska öka synligheten för Länsförsäkringar och deras nya fondstrategi. För att lansera fondsatsningen flörtar man med fotbollsvärlden, med slogans som ” Vår fondstrategi: alltid de bästa förvaltarna på planen.”

– Det är kommunikativt tydligt. Vi har en strategi inom fond som innebär att om inte en fond avkastar enligt våra och kundernas förväntningar så byter vi förvaltare. Lite på samma sätt som när en manager för ett fotbollslag ska toppa sin laguppställning, säger Christer Baldhagen, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar.

Dagensmedia.se berättade tidigare att Länsförsäkringar slutade gå i tv förra året. Motiveringen var att de hade nått sina mål och att de istället skulle satsa på att bearbeta den egna kundbasen.

– Jag är inte orolig för att kännedomen kommer att minska, men naturligtvis följer vi utvecklingen och går vi under golvet så sätter vi in mer masskommunikation, sa Christer Baldhagen till Dagensmedia.se i mars 2009.

Länsförsäkringar ändrar nu strategi, och satsar på annonser i cirka 90 dagstidningar med totalt 300 annonsinföranden. Kampanjen rullar i maj, samt under augusti och september, och till hösten sätter de återigen in tv-reklam.

– Detta är början på en rejält ökad synlighet. Vi dragit igång en omfattande satsning inom fond, och det är naturligt att stötta satsningen med kommunikation. Sedan har vi också satt upp nya kommunikationsmål för varumärket.

Länsförsäkringar har ingen reklambyrå, men har samarbetat med Bo Rönnberg, Richard Weidstam och Ulf Sandberg.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.