Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Lanserar julgodis på sommaren

Publicerad: 24 April 2012, 10:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

Cloetta lanserar sin julitomte, tomteskum med två sommarsmaker – mitt i sommaren.


Ämnen i artikeln:

CloettaAftonbladet

– Vi vill utveckla julskummet och försöka nå ut fler säsonger, säger Tomas Thörnström, segmentsansvarig på Cloetta.

Inför lanseringen går Cloetta ut i en stor kampanj tillsammans med Aftonbladet.

– Man kommer få en påse juliskum när man köper tidningen, säger Tomas Thörnström.

Julitomtarna ser precis ut som juleskummet men smakar päronglass och coca cola. I julas lanserade Cloetta juleskum med polkasmak, vilket var första gången de smaksatte tomtarna.

– De sålde slut mycket snabbare än vi trodde så det blir en ny smak den kommande julen, säger Tomas Thörnström.

Julitomtarna kommer inte att produceras i samma upplaga som originalet, utan bara i 80 ton i stället för 1 200 ton.

– Om vi kör för hårt riskerar vi att urvattna juleskummet, det här ska mer vara en kul grej, säger Tomas Thörnström.

De vanliga skumtomtarna har funnits i 40 år och varje år tillverkar Cloetta 194 miljoner skumtomtar.

Tomtarna kommer att säljas under sommaren med start vecka 19.

Arbetsgrupp

Byrå: Identity works

DesignDirector: Karin af Malmborg

Designer: Jesper Johansson

Projektledare: Jakob Lindberg

Produktionsledare: Linda Redig

Byrå: Spinn

Projektledare: Mattias Wallin

Produktionsledare: Emma Inganäs

Creative Director: Mats Malmkvist

AD: Eva-Lotta Bengtsson

Copy: Christofer Lann

Original: Isabella Asp Onsjö

Rebecka Lindberg


Ämnen i artikeln:

CloettaAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev