Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lånesajt anlitar Bizkitoch köper tv-kampanj

Publicerad: 1 juni 2009, 04:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Låneförmedlaren Lendo vill växa i lågkonjunkturen. Nu ökar företaget trycket med mediebyrån Bizkit och en kommande tv-kampanj. "Många sitter på dyra lån efter högkonjunkturen", säger försäljningschefen Jonas Hultin. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Lendo förmedlar privatlån från svenska banker. Istället för att vända sig till respektive bank kan låntagaren ansöka om lån hos Lendo.se som samlar in offerter från bankerna.

- Man kan tjäna mycket på att kolla olika bankers villkor. Räntan på ett lån utan säkerhet kan variera från 4 och 16 procent, säger Jonas Hultin.

Jonas Hultin märker ett ökat intresse för tjänsten, bland annat till följd av finanskrisen. Nu har företaget startat ett samarbete med mediebyrån Bizkit och drar nästa vecka igång en reklamkampanj i tv och print. Spitfire har gjort kampanjen, som går ut på att beskriva tjänsten och presentera hur Lendo arbetar tillsammans med bankerna.

- Många har dragit på sig dyra lån under högkonjunkturen och nu när ekonomin är sämre behöver de se över kostnaderna, säger Jonas Hultin.

Lendo har fram till nu inte samarbetat med en mediebyrå, men har nu skrivit avtal med Bizkit. Johnnie Åkerström är kundansvarig.

- De visade en stor förståelse för vårt behov av mätbara resultat och för vad vi vill få ut av vår medieinvestering. Dessutom är Bizkit starka på tv, där vi lägger den största delen av vår investering.

Varför tv?

- Vi vill växa snabbt och vänder oss till en bred målgrupp. Tv är ett bra sätt att nå ut den stora massan.

De senaste veckorna har även medlemmarna på Spotify kunnat höra reklam från Lendo.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.