Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lånar ut reklamplats till transförening

Publicerad: 4 Oktober 2012, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Löfbergs låter fem olika föreningar låna reklamplats – för att motverka ensamhet och lyfta fram det genuina i kafferosteriet.


Kafferosteriet Löfbergs senaste kampanj utgår från statistik från Statistiska Centralbyrån som visar att många av Sveriges föreningar håller på att försvinna på grund av minskade medlemsantal.

För att motverka detta går rosteriet nu ut i en kampanj signerad Volontaire. Kampanjen utgår från parollen "En god anledning att ses", och ska ta avstamp i rosteriets värdeord.

– Vi utgår från våra värderingar, att vi är ett genuint, äkta kafferosteri. Vi ville ha en tråd mellan våra grundvärderingar och kampanjen, så då tog vi fasta på genuina, äkta föreningar, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs, till dagensmedia.se.

I kampanjen, som går i tv, print, utomhus, på bio och i sociala medier, lyfts fem olika föreningar fram: Transföreningen FPES i Malmö, Föreningen Storsjöodjuret i Östersund, Göteborgs Fågelförening, Svenska Järnvägars Musikkår och Sällskapets Gustafs skål.

Mediebyrå är Vizeum, produktionsbolag är Folke Film och regissör är Filip Nilsson.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.