Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Lämnar Google för uppstickaren Meds

Publicerad: 10 Juli 2019, 06:24

Marika Baltscheffsky blir ny marknadschef på apoteksutmanaren Meds.se.


Ämnen i artikeln:

ReklamGoogle

Närmast kommer Marika Baltscheffsky från Google där hon hade rollen som agency performance manager. I rollen ingick att hjälpa företag med digitala marknadsföringsstrategier. 

– Meds är väldigt stolta att attrahera vår drömkandidat Marika till nyckelrollen som CMO. Marknadsföring är vår största investering och Marika har helt rätt bakgrund och personlighet för att se till att vi maximerar utfallet, säger vd Björn Thorngren, i ett pressmeddelande. 

Innan sina nästan tre år på Google arbetade Marika Baltscheffsky på reklambyrån Digitas i New York och London med kundansvar för globala kunder såsom American Express, Astrazeneca, och L’Oreal.

– Jag vill göra Meds till en självklar del av vardagen för svenska hushåll. Min ambition är att vara ledande inom innovativ och verkligt datadriven marknadsföring. Meds har haft ett väldigt imponerande första år på marknaden så möjligheterna är enorma, säger Marika Baltscheffsky, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ReklamGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.