Lambi mjukar upp i bred kampanj

Lambi har inlett en kampanj centrerad kring tävlingen "Vad vill du mjuka upp?". Till kapanjen hör filmer där olika platser får en mjukgörande makeover.

PS Communication i Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo har tagit fram den integrerade nordiska kampanjen "Vad vill du mjuka upp?", som kommer att pågå under hela hösten.

Kampanjen utgår från en Facebooktävling där deltagare kan rösta på personer eller platser som skulle må bra av att mjukas upp. De som deltar kan vinna mjuka priser, som exempelvis plädar.

För att ytterligare uppmärksamma tävlingen har Lambi låtit sin "Lambi Soft Crew" utföra uppdrag iklädda lammdräkter. Dessa uppdrag har filmats och lagts upp på Facebooksidan.

Inom några veckor kommer också nästa steg i tävlingen där teamet åker ut till vinnaren i varje land och mjukar upp dessa ställen. Detta filmas och läggs upp live på Facebook.

– Vi har gjort en bred kampanj i flera medier för att väcka engagemang. Lambis varumärke hör ju till en lågintressekategori och då är det roligt att hitta nya grepp att få varumärket att vara spännande, säger Gustav Löfving, kundansvarig på PS i Göteborg, till dagenmedia.se.

PS Communication har även genomfört tre olika event för kampanjen. Dessa har tagit plats på centralstationen i Stockholm, på Oslo central samt Fisketorvet i Köpenhamn.

Eventen har gått ut på att klä delar av platserna i mjuka material, låta personal gå runt i Soft Crew-dräkter, och dela ut presenter till tävlingsdeltagare. Eventen har även stärkts upp med utomhusreklam.

Arbetsgrupp

PS i Göteborg

Kundansvarig: Gustav Löfving

Operativ Projektledare: Jenny Lundin

Ad Gustav Kruse

Copy: Stina Johansson

Original: Ida Nylander

Produktionsledare: Sofia Brick

Projektledare Event: Emma Lefler

Projektkoordinator: Andrea Jacobsen

Metsä Tissue / Lambi

Skandinavisk Marknadschef: Thomas Lindström

Trade Marketing Manager (Sverige): Christina von Trampe

Trade Marketing Manager (Norge/Danmark): Pia Johanessen

Brand Manager: Camilla Tjällström

Samarbetspartners:

PS i Malmö – Digital

Silverbullet Film – Film

IUM – Mediaplannering

Publicerad 2011-11-16 05.34Uppdaterad 2015-12-06 14.50

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: