Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lambi i mjuk kampanj

Publicerad: 3 januari 2014, 09:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52

Lambi tar hjälp av barn för att marknadsföra sitt toalettpapper i ny kampanj.


Byrån PS Agency i Göteborg står bakom Lambis nya integrerade kampanj som ska marknadsföra en begränsad upplaga av Lambis hushålls- och toalettpapper.

Kommunikationen ska utstråla mjukhet och till sin hjälp har Lambi barn från de nordiska länderna. Barnen har fått berätta och rita vad mjukhet innebär för dem. Resultatet blev ett nytt mönster på pappret.

– Det här är en integrerad kampanj där film, online-annonsering, butiksmaterial, on-pack och produkten förmedlar samma sak: Barnsligt mjukt mönster, säger Christina von Trampe, marknadschef för Lambi i ett pressmeddelande.

Hushålls- och toapappret med mönstret kommer att finnas i butik i Sverige och Norge i en begränsad upplaga under januari och februari.

<object id="sfVUgHcRPkSsdBX9Cm8LWg" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="442" height="249" ><param name="movie" value="http://csp.picsearch.com/players/rutile.swf"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="flashvars" value="config=http%3A//csp.picsearch.com/playlist%3Fauth%3D_oMavVLvxn_Rl_V-EeSTSmfYCamGL1MfV05cXT79phpf4HOlBiuts55WfLW5WmaXzcPuJJ4yqqEwNEuLQfk5btANqsgm_0ZkoH7dcYodSyrkgEQhKiuxalIjx9Nq-ALYifuAcRUjMcKxU-2-wXf669M1MiccnxCxny-L9STcVupcSY4SUPWNM6sl5OYlphGZw8gXvF9i0Hwn5y5e2TNCCLyP_J3noJUK"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://csp.picsearch.com/players/rutile.swf" name="sfVUgHcRPkSsdBX9Cm8LWg" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="579" height="358" flashvars="config=http%3A//csp.picsearch.com/playlist%3Fauth%3D_oMavVLvxn_Rl_V-EeSTSmfYCamGL1MfV05cXT79phpf4HOlBiuts55WfLW5WmaXzcPuJJ4yqqEwNEuLQfk5btANqsgm_0ZkoH7dcYodSyrkgEQhKiuxalIjx9Nq-ALYifuAcRUjMcKxU-2-wXf669M1MiccnxCxny-L9STcVupcSY4SUPWNM6sl5OYlphGZw8gXvF9i0Hwn5y5e2TNCCLyP_J3noJUK"></embed></object>

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Christina von Trampe, Metsä Tissue

Byrå: PS Agency i Göteborg

AD: Gustav Kruse

Copywriter: Joachim Larsson

Final Art: Alexandra Johannesson

Kundansvarig: Gustav Löfving

Projektledare: Lena F Stenberg

Produktionsledare: Anna Lotto

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev