Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lambi ger ut kokböcker i sommarkampanj

Lambi vill identifieras mer med sitt hushållspapper. Därför går de på fredag ut i en kampanj där kunderna kan göra egna kokböcker online.


Publicerad 2012-05-10 04:50
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

PS Communication

Dela artikeln:

På fredag sjösätter Lambi en skandinavisk kampanj där konsumenterna kan göra en egen kokbok. Kunderna kan via Lambis kampanjsida på nätet skapa en egen kokbok och sedan få den tryckt och hemskickad mot att de skickar in 20 förpackningskoder.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med PS Communication, är ett sätt för Lambi att skapa mer uppmärksamhet för sitt hushållspapper.

– Vi vill positionera Lambi tydligare i köket. Lambi identifieras ofta med toalettpapper, så vi gör detta under sommaren för att sätta fokus på hushållspapperet, säger Gustav Löfving, byråchef på PS Communication, till dagensmedia.se.

Genom butiksmaterial och annonser på Facebook ska kunderna slussas vidare via lambi.se till kampanjsidan där de sedan kan gå in och skapa sin kokbok.

– Lambi började synas på Facebook för ett år sedan och nu har alla företagets kampanjer koppling till Facebook. Lambi har en stor lojalitetsklubb på nätet och det här är ett sätt att aktivera och bygga vidare på den, äger Gustav Löfving.

I annonserna kommer även ett antal kända svenska profiler, bland dem fotbollslegenden Glenn Hysén och mästerkocksvinnaren Louise Johansson, att figurera. Kunderna ska också kunna välja att lägga till både bilder och recept från de olika profilerna.

– Vi vill hitta anledningar att överraska. Plötsligt ser man material med två kända personer och en kokbok i butiken. Hushållspapper är annars en traditionell kategori som handlar mycket om pris och produkt, säger Gustav Löfving.

Kampanjen kommer att fortsätta fram till vecka 33.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.