Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Läkerol uppmanar till "återställare"

Publicerad: 5 Mars 2015, 08:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Läkerol gör sin främsta satsning under 2015, för att marknadsföra den nya pastillen.


Ämnen i artikeln:

LäkerolCloetta

Läkerols DentaFresh lanserades i februari och nu drar Läkerol igång en kampanj för att lansera pastillen. Med uppmaningen att ta en rejäl återställare hoppas Läkerol att göra potentiella kunder nyfikna.

– Syftet med kommunikationen är att tillföra en humoristisk aspekt till ett funktionellt koncept, säger Helena Hård, marknadschef för Läkerol på Cloetta, i ett pressmeddelande.

Uppmaningen syftar till att Läkerol DentaFresh har en hög xylitolhalt och därför återställer syrabalansen i munnen efter en måltid.

I vår ska Läkerol, enligt pressmeddelandet, följa upp satsningen med en digital kampanj. Samt ett event där en xylitoltant, en variant på flourtanten, ska presenteras.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LäkerolCloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.