Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Läkare plåstrar om jorden

Publicerad: 29 november 2011, 05:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Läkare utan gränser lanserar en decemberkampanj som kommer att gå stort i Metro under tre veckor.


I dag startar ”Hjälp oss plåstra om en sjuk värld”, en kampanj som fokuserar på att uppmärksamma sjukdomar som sedan länge är utrotade i Sverige, men som fortfarande dödar miljontals människor världen över.

– Sjukdomar som kan behandlas ganska enkelt finns fortfarande på många håll i världen. Vi vill väcka uppmärksamheten för hur enkelt det är att vara med och bekämpa den orättvisan, säger Robert Höglund, kommunikatör på Läkare utan gränser.

Kampanjen kommer att gå ut via annonser, banners och bloggare. Den största satsningen görs i samarbete med Metro. Där kommer en stor kampanj, med bland annat artiklar och reportage, synas under tre veckor.

Målet är att locka besökare till kampanjsidan lakareutangranser.se/plastraom. Där kan virtuella plåster köpas och placeras ut på valfri plats på en virtuell jordglob.

– Jag tror att vi kommer att dra in en hel del med den stora kampanj som vi gör i samarbete med Metro. Vi hoppas att många får sig en tankeställare, säger Robert Höglund.

Acne advertising står för det kreativa arbetet bakom kampanjen.

Arbetsgrupp

Elin Bäckman - Projektledare

Malin Czernik - Produktionsledare

Ulrika Fryckstedt - Copywriter

Anna Kask - AD

Henrik Åkerberg - Originalare

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.