Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Laila Bagges son frontar Felix

Publicerad: 12 Oktober 2016, 12:09
Uppdaterad: 12 Oktober 2016, 12:54

Felix vill genom sin miljökampanj uppmuntra konsumenter att återanvända förbrukade ketchupflaskor. I kampanjfilmen utmanar Youtube-kändisen Liam Pitt sin mamma Laila Bagge i "Bumperball".


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Felix vill slå ett slag för hållbarheten och miljön i sin senaste miljökampanj och uppmuntrar människor att fortsätta använda ketchupflaskor även efter att de tagit slut.

Genom att byta ut skruvkorken på tomma ketchup-flaskorna mot en drickkork kan förpackningen göras om till en vattenflaska.

Kampanjen frontas av Youtube-kändisen Liam Pitt som utmanar sin mamma Laila Bagge i "Bumperball".

– Som ett av Sveriges största livsmedelsföretag har vi ett stort ansvar för miljön och vi tittar hela tiden på hur vi kan minska vår klimatpåverkan. Vi har tidigare fokuserat mycket på vad vi kan förbättra i vår produktion. Nu har vi istället lekt med tanken på hur vi tillsammans med våra konsumenter kan öka hållbarheten genom att återanvända förpackningar, säger Thomas Sjöberg, marknadschef för Felix på Orkla Foods Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen är helt digital och går även att se i 360-format med virtual reality-glasögon via Felixs hemsida. Drickkorkarna kan bestöllas från Felix till och med vecka 50.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.