måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lågprisvaruhus går ut i stor tv-kampanj

Publicerad: 3 februari 2012, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Produktionsbolaget Animero har skapat 12 nya reklamilmer för lågprisvaruhuset Bo Ohlsson i Tomelilla. Reklamfilmerna ska lyfta fram varuhusets kvalitetsprodukter.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Lågprisvaruhuset Bo Ohlsson i Tomelilla har valt Animero som produktionsbyrå när de nu går ut i en stor tv-kampanj lokalt i TV4. Sammanlagt handlar det om ett dussin reklamfilmer och den första har redan börjat sändas.

Animeros projektledare Margareta Tello Mateo berättar att tanken är att mer än tidigare visa upp att produkterna håller hög kvalitet.

– Man ska prata varumärke i kombination med pris, visa att det finns fynd att göra. Det är viktigt att kommunicera att det är bra pris för bra varor, det har man inte riktigt nått ut med tidigare, säger hon till dagensmedia.se.

Även musiken i reklamfilmerna har skrivits om från den tidigare signaturmelodin för att kommunicera det nya konceptet.

– Vi har skrivit om musiken för att få mer dignitet och för att den inte ska vara så klämkäck, den ska tilltala målgruppen, säger Margareta Tello Mateo.

Den film som nu ligger ute har dock inget fokus på produkter.

– Detta är enbart en reafilm för att visa bredden i butiken. Men sedan kommer vi att pinpointa vissa produkter, det kommer att bli tydligare i nästa film, säger Margareta Tello Mateo.

Animero är en produktionsbyrå iniktad på digital kommunikation. De jobbar bland annat med Universal Music, Kinnarps och Kronägg.

Arbetsgruppen Animero:

Projektledare: Margareta Tello Mateo

Regissör: Anders Larsson

Creative Director: Patrik Asterhag

Fotograf: Carl Ljungberg

Ljud: Cardiac Studio, Ystad

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev