Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Lagerhaus öppnar sex butiker – på nätet

Publicerad: 12 Maj 2011, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Inredningskedjan Lagerhaus satsar på social shopping och öppnar sex nya bloggbutiker i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Prime PR

Det var i helgen som Lagerhaus, enligt egen uppgift som första svenska aktör, lanserade sex bloggbutiker i samarbete med lika många bloggare.

– Vi tycker att det är ett jättekul sätt att göra någonting nytt och annorlunda genom att kombinera försäljning digitalt med allt som sociala medier står för. Det ger helt nya möjligheter för dialog och interaktivitet, säger Johanna Cargioli, marknadschef på Lagerhaus.

På de olika bloggarna kommer Lagerhaus att sälja och marknadsföra produkter som är utvalda ur det egna sortimentet av bloggarna själva.

Enligt Johanna Cargioli är bloggarna inte anställda av Lagerhaus utan har istället erhållit "en viss summa för att täcka utgifter". Utöver det får de också behålla de produkter som marknadsförs på bloggarna.

Kampanjen kommer också gå i Lagerhaus butiker.

– Vi har inte satt några jättehöga försäljningsmål men vi hoppas på att vi ska öka vår totala omsättning med runt tio procent, säger Johanna Cargioli.

Lagerhaus planerar att driva bloggbutikerna juni ut för att därefter se över om det blir någon fortsättning.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Prime Pr.

Bloggarna som samarbetar med Lagerhaus:

Designtjejen

Linnéas Skafferi

Ellas Inspiration

Inspirera Mera

Sockerrus

Inspiration & Design

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Prime PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev