Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lagerhaus öppnar sex butiker – på nätet

Inredningskedjan Lagerhaus satsar på social shopping och öppnar sex nya bloggbutiker i en ny kampanj.


Publicerad 2011-05-12 07:18
Uppdaterad 2015-12-06 15:11

Ämnen i artikeln:

Prime PR

Dela artikeln:

Det var i helgen som Lagerhaus, enligt egen uppgift som första svenska aktör, lanserade sex bloggbutiker i samarbete med lika många bloggare.

– Vi tycker att det är ett jättekul sätt att göra någonting nytt och annorlunda genom att kombinera försäljning digitalt med allt som sociala medier står för. Det ger helt nya möjligheter för dialog och interaktivitet, säger Johanna Cargioli, marknadschef på Lagerhaus.

På de olika bloggarna kommer Lagerhaus att sälja och marknadsföra produkter som är utvalda ur det egna sortimentet av bloggarna själva.

Enligt Johanna Cargioli är bloggarna inte anställda av Lagerhaus utan har istället erhållit "en viss summa för att täcka utgifter". Utöver det får de också behålla de produkter som marknadsförs på bloggarna.

Kampanjen kommer också gå i Lagerhaus butiker.

– Vi har inte satt några jättehöga försäljningsmål men vi hoppas på att vi ska öka vår totala omsättning med runt tio procent, säger Johanna Cargioli.

Lagerhaus planerar att driva bloggbutikerna juni ut för att därefter se över om det blir någon fortsättning.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Prime Pr.

Bloggarna som samarbetar med Lagerhaus:

Designtjejen

Linnéas Skafferi

Ellas Inspiration

Inspirera Mera

Sockerrus

Inspiration & Design

Stephan Drenzel

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.