Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ladbrokes nya budskap – lita på magkänslan

Publicerad: 16 Mars 2016, 12:37
Uppdaterad: 16 Mars 2016, 12:42

Bild 1/2  

För andra året i rad får Care of Haus uppdraget att skapa speljätten Ladbrokes kampanj. Den nya reklamfilmen rullar in i samband med Champions League.


Filmens budskap är att våga lita på sin intuition, magkänsla, högre makt eller vad det nu är som ger tips, ingivelser och ledtrådar.

– Samma typiskt brittiska manér och känsla som i 2015 års version genomsyrar också den nya filmen från början till slut. Naturligt för ett varumärke med det ursprunget och en så stark koppling till Premier League och engelsk fotboll. Och även om filmen är inspelad i London finns gott om svenskar med framför kameran, säger Mikael Sakar, kundansvarig på Care of Haus i ett pressmeddelande.

Förutom filmen är även printannonser och digitala insatser på webb och Facebook en del av kampanjen. Reklamerna kommer gå i samband med utvalda matcher från Premier League och Champions League.  

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.