Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ladbrokes inleder Sverigecomeback med ny reklam

Publicerad: 18 Mars 2015, 05:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Efter att ha varit frånvarande i Sverige under många år gör Ladbrokes comeback på den svenska marknaden. I går kväll visades den första reklamfilmen.


Ämnen i artikeln:

Care of HausLadbrokes

I går kväll visade Ladbrokes upp sitt nya reklamkoncept "Capture The Moment". Filmen sändes i samband med Champions League-matchen mellan Monaco och Arsenal i TV6.

Det nya reklamkonceptet är en del av en återlansering av Ladbrokes i Sverige. Den nya reklamfilmen är producerad av Care of Haus och filmproduktionsbolaget ProLounge.

– Med "Capture The Moment" vill vi uppmana människor att våga lyssna på sin inre röst och agera, istället för att bara låta känslan passera. Vi tror att livet blir roligare så. Vi känner också att vi har lyckats hitta en tonalitet som sticker ut bland de andra spelföretagen i Sverige, säger Andreas Östman, creative director på Care of Haus, i ett pressmeddelande.

Dagens Media har tidigare skrivit om Ladbrokes återlansering i Sverige. Enligt Andreas Östman har Ladbrokes varit frånvarande i Sverige under många år, men har nu valt att komma tillbaka.

– Det ska bli intressant att se vad man kan göra mot de lite större drakarna i Sverige, som Unibet och Bet365, sa Andreas Östman till Dagens Media då.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Care of HausLadbrokes

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.