Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

L’Oréal i kampanj på Spotify

Publicerad: 22 Oktober 2012, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

L’Oréal satsar digitalt och drar igång en kampanj för varumärket Studioline på Spotify.


Kampanjen går upp idag och navet är applikationen Stylegenerator, där användarna kan testa sin låtlistor för att få fram en karaktär och en passande stil. Bakom kampanjen står MRM Stockholm.

– Du blir en musikstil som är en generaliserad musikgenre beskriven med humor och glimten i ögat, säger Malin Sardal projektledare på MRM Stockholm, i ett pressmeddelande.

Dessutom blir det ljudspotar och banners på Spotify, och kampanjen är även kopplad till Facebook.

– Studiolines varumärke har en tydlig koppling till musik och står för kreativitet och skaparglädje. Detta är nyckelord som vi förknippar med Spotify, vilket gjorde dem till en klockren samarbetspartner i denna kampanj, säger Axel Appelgren, produktchef för Studioline på L'Oréal, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.