L’Oréal i kampanj på Spotify

2012-10-22 09:32  

L’Oréal satsar digitalt och drar igång en kampanj för varumärket Studioline på Spotify.

Kampanjen går upp idag och navet är applikationen Stylegenerator, där användarna kan testa sin låtlistor för att få fram en karaktär och en passande stil. Bakom kampanjen står MRM Stockholm.

– Du blir en musikstil som är en generaliserad musikgenre beskriven med humor och glimten i ögat, säger Malin Sardal projektledare på MRM Stockholm, i ett pressmeddelande.

Dessutom blir det ljudspotar och banners på Spotify, och kampanjen är även kopplad till Facebook.

– Studiolines varumärke har en tydlig koppling till musik och står för kreativitet och skaparglädje. Detta är nyckelord som vi förknippar med Spotify, vilket gjorde dem till en klockren samarbetspartner i denna kampanj, säger Axel Appelgren, produktchef för Studioline på L'Oréal, i pressmeddelandet.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt