Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kyocera vill bli kända under VM

Publicerad: 4 Maj 2012, 04:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Hockeyförbundets huvudsponsor Kyocera anlitar JJP och Isobar för aktiveringen under hockey-VM.


Ämnen i artikeln:

IsobarAegis

I september förra året gick Kyocera in som en av fem huvudsponsorer till Svenska Ishockeyförbundet. Uppdraget att aktivera sponsorskapet under ishockey-VM har gått till JJP, som redan har inlett sponsorskapet med olika tävlingar.

Brand experience- och reklambyrån JJP ska aktivera det japanska kontorsutrustningsföretaget Kyoceras sponsorskap genom att förhöja hockeyupplevelsen och få hockeyentusiasterna att upptäcka vad företaget erbjuder i form av dokumentlösningar för kontor.

– Det räcker inte att få folk att veta vad Kyocera är, utan det är viktigt att berätta vilka deras produkter och tjänster är. Vi vill förklara de enkla delarna på ett sätt som faller hockeyentusiasterna i smaken, säger Mikael Ritsfalk, senior advisor på JJP, till dagensmedia.se.

Aktiveringen består i aktiviteter på plats under matcherna, digitala kampanjer och gerillaaktiviteter utanför arenorna.

För den digitala aktiveringen arbetar JJP tillsammans med Isobar.

– Vi har precis haft en tävling på nätet om vem som kan göra den bästa supporterbanderollen och i dag startar vi upp en digital tävling där skrivare från Sverige och Finland spelar sten, sax, påse om vilket land som är bäst, säger Mikael Ritsfalk.

På plats under matcherna kommer åskådarna exempelvis få ta del av utprintade supporterbanderoller och printade versioner av den slutgiltiga laguppställningen en timme innan matchen.

Arbetsgrupp på JJP

Daniel Björklund, Kundansvarig

Mikael Ritsfalk, Strategi

Camilla Winberg, Projektledare

Charlotte Erlandsson, Produktionsledare

Malin Berg, Ad

Linn Styrwoldt, Copy

Anders Bergmark, Digitalt & PR (Isobar)

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IsobarAegis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.