Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kunderna får huvudrollen i reklamfilm

Publicerad: 21 Februari 2014, 09:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

I Postkodlotteriets nya kampanj får kunderna spela huvudrollen genom att ladda upp en bild på sig själv.


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Kampanjfilmen, som går under namnet "Det stora tacket", utspelar sig på en buss. En medelålders man ställer sig i mittgången och håller ett tacktal. Efter en stund håller mannen upp en talva, vars motiv tittaren själv bestämt.

– Det här är vårt tack till alla lottköpare och till alla som bidrar med att vi får ut pengar till våra organisationer, säger Roger Magnergård, presschef på Postkodlotteriet, till Dagens Media, och fortsätter:

– Målet med den här kampanjen är inte att skaffa nya kunder, utan att tacka de som redan är kunder. Om det visar sig att den också leder till nya kunder så är det bara en bonus.

Filmen är producerad av One Night Picture, som bland annat varit grammisnominerade i kategorin Bästa musikvideo. Designbyrån Stunning, som samarbetat med Postkodlotteriet i flera produktioner, har tagit fram det digitala.

Roger Magnegård tror att filmen kommer att få stor viral spridning.

– Det som är kul med den här filmen är att alla som tittar på den kan spela huvudrollen, och därför kommer nog spridningen bli stor.

Pär Ullrich


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev