Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kunden bestämmer rabatten på Hemköp

Publicerad: 7 September 2009, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

I Locomotivs kampanj för Hemköp väljer kunden själv vilka varor de vill ”klistra ner priset på”.


Under september månad finns i Hemköps butiker rabattklistermärken som kunderna själva får sätta på utvalda varor.

– Tanken är att fånga in kunder från en bredare målgrupp och engagera dem i butik genom att de själva får interagera i kampanjen, genom att klistra ner priset, säger Elisabeth Höglund, projektledare för kampanjen hos Hemköp.

TV-filmen som har premiär i dag visar en kavalkad av kända klistermärken genom årtiondena, till exempel ”Spola Kröken” och ”Ingen reklam tack!” under devisen: För alla som gillar att göra val i livet.

– Klistermärken har funnits i alla tider men aldrig använts på det här sättet i en kampanj tidigare. Filmen ska visa på den historien och samtidigt ge lite känslor av nostalgi.

Filmen visas både som 20 och 30-sekunders-spot och går i TV3, Kanal 5, Kanal 9, TV8, TV6 och Discovery under kampanjperioden som varar i fyra veckor.

Se reklamfilmen här.

Arbetsgrupp Locomotiv

Jonas Malmquist AD, Frida Omsén copy, Magnus Nelsson & Susanna Wall projektledare, Nilla Hedenfeldt & Line Eriksson produktionsledare, Pierre Eklöf flashutvecklare, Marika Sand web AD-ass, Anna Boman, original

Produktionsbolag Colony:

Henrik Gyllenskiöld regissör, Mats Sundin producent

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.