Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Krogguide lanserar Norrlands Guld Ljus

Publicerad: 7 September 2009, 06:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Denna vecka börjar Norrlands Guld sälja sitt ljusa öl. Digitas ligger bakom kampanjen.


Spendrups lanserar ölet Norrlands Guld Ljus, som beskrivs som ”ljusare än originalet samt fräsch och krispig med en touch av en fjällbäck”.

I dag, måndag, rullar Spendrups ut sin lanseringskampanj, som fokuserar på digitala medier. Målgruppen är både konsumenter och krögare.

På ölmärkets hemsida finns en guide till krogar som serverar det nya ölet, och besökarna kan där bjuda in sina kompisar för att testa det.

De riktigt intresserade kan också registrera sig för att sedan få ett meddelande när ölet kommer till den stad man bor i.

– För att få målgruppen att testa ölet kretsar det kommunikativa konceptet kring baren – både i form av en interaktiv karta med utvalda barer och genom en lekfull stopmotion film där ölen gör entré i själva baren, säger Tobias Brandt, creative director på Digitas, i ett pressmeddelande.

Annonser kommer också att synas på Kanal 5:s webb-tv och nöjessajter som Nightlife och Nöjesguiden. Kampanjen är framtagen av Digitas.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Henrik Åström, varumärkesansvarig Norrlands Guld

Digitas:

Björn Ehlert, kundansvarig/strateg

Tobias Brandt, creative director

Tobias Oscarsson, projektledare

Pascal Denis, art director

Johan Hedenskog, art director

Petri Määttä, designer

Erik Morin, media planner

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.