Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kristoffer Appelquist blir elmätare i ny Eon-kampanj

Publicerad: 28 Februari 2014, 15:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

I en ny kampanj vill elbolaget Eon bidra till att 120 000 svenska hushåll får bättre koll på sin ekonomi.


Ämnen i artikeln:

Eon

Förra året lanserade Eon kampanjen "Energisparexperimentet". Poängen med kampanjen var att få konsumenter att följa sin elförbrukning i realtid, för att på så vis bli mer benägna att spara.

Nu följer elbolaget upp kampanjen med elmätaren "100Koll". Visualiseringen har utvecklats och konsumenterna kommer nu att kunna välja på fyra olika elmätare.

En av elmätarna är komikern Kristoffer Appelquist som skäller högre ju mer el som förbrukas.

– Vi tar energieffektivisering på största allvar eftersom det är en av de viktigaste åtgärderna för att kunna få ett mer hållbart samhälle. Det är just därför vi vågar göra något helt annorlunda. Det ska vara kul att energieffektivisera, säger Viktoria Bergman, kommunikationsdirektör på Eon, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som lanseras i helgen, görs i samarbete med Forsman & Bodenfors.

Utöver Kristoffer Appelquist även modeskaparen Gunilla Pontén en elmätare. Hennes trumset växer ju bättre du är på att hålla koll på elförbrukningen.

Den tredje elmätaren, som går under namnet "Lilla Bongo", fungerar som en tamagotchi, och gör en ledsen min om du sparar för lite el.

Den fjärde visualiseringen är en mer traditionell elmätare, där man ser förbrukningen i form av diagram jämfört med föregående dag. 

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Eon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.