Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kreatörer kampanjar för Hammarby

Publicerad: 29 Oktober 2010, 09:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:34

Situation Bajen tar fram en kampanj för Hammarby, som ska öka försäljningen av säsongskortet.


Ämnen i artikeln:

DDBPalladiumHammarby

Kampanjen lanserades i onsdags, under Hammarbys semifinalmatch i Svenska Cupen på Söderstadion. Åskådarna fick ett par 3D-glasögon, på vilka det stod ”Se Bajen i 3D”.

– Idén bygger lite på att Hammarbys matcher visats väldigt mycket på TV4 Sport det senaste året, och vi ville, som en kul klacksparksidé, säga att fördelen med att se det live är att man ser det i 3D, säger Olle Ljungman, som annars jobbar på Palladium.

Tanken är att öka försäljningen av säsongskort inför nästa år, och enligt Olle Ljungström kommer fotbollslaget att använda devisen ”Se Bajen i 3D” i hela sin kommunikation.

Allt arbete har skett ideellt.

Situation Bajen har tidigare tagit fram reklamfilmer för Hammarby, där bland andra Alexander Skarsgård medverkat.

Arbetsgrupp

Gustav Egerstedt, Saachi & Saachi

Ola von Bahr, Lowe Brindfors

Olle Ljungman, Palladium 

Patrick Dry, Åkestam Holst

Thomas Gibson, Peacock

Mikael Grenros, Åkestam Holst

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

DDBPalladiumHammarby

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev