Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kreativt skapande i fokus när Apple marknadsför iPad Pro

Publicerad: 10 November 2015, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

I den nya reklamfilmen för iPad Pro visar Apple de kreativa möjligheterna med split-screen och en ny touchpenna.


Ämnen i artikeln:

IpadApple

I natt kickade Apple igång sin marknadsföring för nya iPad Pro med reklamfilmen "A Great Big Universe", där fokus ligger på det kreativa skapande som ska bli möjligt med den nya enheten.

Kampanjen går i ett galaktiskt tema och fokuserar på de två nya funktionerna som kommer med iPad Pro: möjligheterna att använda två iPad-appar sida vid sida i split-screen-läge och den nya touchpennan.

Techcrunch skriver att fokuset på den kreativa biten av iPad Pro, tillsammans med grupp-tester på företag som Pixar och framträdanden på mässor, utgör en ny marknadsföringsmetod för Apple där man succesivt rullar ut den nya enheten.

Tiden mellan tillkännagivandet av produkten och själva lanseringen möjliggör detta, men Techcrunch menar också att det finns en känsla av att Apple försöker positionera iPad Pro innan lansering på ett nytt sätt med kreativa kampanjer.

Idag släpptes även en video som visar hur olika typer av kreatörer, exempelvis illustratörer och designers, använder Creative Clouds-apparna på iPad Pro, vilket följer ett liknande mönster där fokus ligger på kreativt skapande.

iPad Pro släpps i Sverige på onsdag 11 november.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IpadApple

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.