Korvbrödsbagarns maskotar ut i sociala medier

Korvbrödsbagarn går ut i en kampanj i sociala medier.

I inte mindre än åtta filmer får tittarna se hur maskotarna Orvar och Börje – ett korvbröd och ett hamburgerbröd – sprider glädje i sin vardag, bland annat genom att plocka upp hundbajs i parken och hjälpa äldre.

I två filmer går Orvar och Börje själva in och avbryter några av Youtubes argaste profiler, hårdrockstrummisen Joey Junior 15 och Rackartygarna, för att visa hur de kan bli glada på Orvar och Börjes sätt.

– Maskotar kanske är något man kanske förknippar med ett mossigt event men som en del i vår sociala medier-strategi fungerar de utmärkt. Två levande bröd kan verkligen skapa engagemang på internet, säger Lars Olander, marknadschef på Lantmännen Unibake, i ett pressmeddelande.

Filmerna ska kontinuerligt publiceras på Korvbrödsbagarns Facebooksida.

Bakom kampanjen står Isobar och Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-04-18 06.14Uppdaterad 2015-12-06 14.25

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: