Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Korvbrödsbagarns maskotar ut i sociala medier

Korvbrödsbagarn går ut i en kampanj i sociala medier.


Publicerad 2012-04-18 06:14
Uppdaterad 2015-12-06 14:25

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:

I inte mindre än åtta filmer får tittarna se hur maskotarna Orvar och Börje – ett korvbröd och ett hamburgerbröd – sprider glädje i sin vardag, bland annat genom att plocka upp hundbajs i parken och hjälpa äldre.

I två filmer går Orvar och Börje själva in och avbryter några av Youtubes argaste profiler, hårdrockstrummisen Joey Junior 15 och Rackartygarna, för att visa hur de kan bli glada på Orvar och Börjes sätt.

– Maskotar kanske är något man kanske förknippar med ett mossigt event men som en del i vår sociala medier-strategi fungerar de utmärkt. Två levande bröd kan verkligen skapa engagemang på internet, säger Lars Olander, marknadschef på Lantmännen Unibake, i ett pressmeddelande.

Filmerna ska kontinuerligt publiceras på Korvbrödsbagarns Facebooksida.

Bakom kampanjen står Isobar och Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.