Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kontaktannons till kaffet

Publicerad: 26 juni 2009, 08:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Match.com testar nya kanaler tillsammans med pr-byrån Domingo PR. Thomas, 35, fick sin kontaktannons tryckt på takeaway-muggar i Göteborg.


Kontaktannons-muggarna delas ut till alla kvinnor som beställer latte på kafé Soho i Göteborg.

– Vi annonserar mycket i traditionella kanaler som tv och online, och det är kul att bryta av med lite oväntade kanaler, säger Hanna Bergholm, marknadschef på Match.com.

Den kontaktsökande mannen, Thomas, 35, är en flitig nätdejtare på Match.com, enligt Hanna Bergholm.

– Thomas ser ofta intressanta tjejer i sin närmiljö, men tar inte kontakt med dem. Därför började vi diskutera andra vägar att gå för att hitta drömtjejen. Man är lokal när man dejtar och vill gärna träffa personer som bor i samma stad.

Kontaktannonsen på latte-muggen leder vidare till Thomas profil på Match.com.

Muggarna delas ut på kaféet Soho i Göteborg, som Thomas ofta besöker. Ett par tusen muggar med kontaktannonsen har tryckts.

– Thomas vet att kaféet har rätt klientel för hans smak och med några tusen muggar finns det ju gott om chanser. Nu väntar vi på att kvinnan i Thomas liv ska höra av sig, säger Hanna Bergholm.

Kommer fler personer på chansen att hitta en partner via pappmuggar?

– Vi tittar på flera olika sätt som vi kan sticka ut. Eftersom vi är marknadsledande försöker vi hitta vägar bortom det förväntade. Kanske gör vi samma sak igen, eller något helt annat, säger Hanna Bergholm.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.