Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Konsumentverket synar Carolina Gynning

Publicerad: 11 December 2015, 13:45
Uppdaterad: 14 December 2015, 08:49

Konsumentverket granskar marknadsföringen av Carolina Gynnings viner Besos och Viva.


Dagens Media har tidigare berättat att systrarna Amanda Schulman och Hannah Widells reklam för vinet "Perfect Day Red" i den egna podcasten kan strida mot alkohollagen.

Nu inleder Konsumentverket en liknande granskning kring marknadsföringen av Carolina Gynnings viner Besos och Viva. 

Vinerna marknadsförs bland annat på Carolina Gynnings sajt gynning.net, på hennes Facebooksida samt Instagramkonto. 

På Instagram ska Carolina Gynning ha postat inlägget: : "Idag kan ni beställa mitt vin! Herregud jag är så stolt för jag tycker det är den finaste boxen jag har sett;) den heter BESOS som betyder Puss på Spanska! Ni vet ju att jag älskar Ibiza och Spanien och jag älskar att pussas x beställ nu…”

Carolina Gynning och leverantören Kämpinge Trading får nu chans att yttra sig innan Konsumentverket vidtar åtgärder.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.