Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Konfettimackapär ska hajpa Polenfärja

Publicerad: 27 Oktober 2010, 04:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:34

Stena Line firar sitt nya kryssningsfartyg med en interaktiv kampanjsajt, skapad av elever på Hyper Island. "De tyckte att vi hade bättre koll på trenderna", säger eleven Ida Ragnarsson.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Lagom till jungfrufärden för Stena Lines nyrenoverade kryssningsfartyg Stena Vision den 2 november, lanserar rederiet en interaktiv kampanjsajt. Bakom sajten står elever från skolan Hyper Island.

kampanjsajten kan besökarna få en förhandstitt på fartyget, som åker mellan Karlskrona och Gdynia, samt även ”fira” med rederiet.

– Vi ville göra något extra, som får folk att gå tillbaka till sidan. Så vi skapade ”Konfettimackapären”, säger Ida Ragnarsson, en av eleverna bakom sajten.

Genom att blåsa i sina datorer kan besökarna få det att regna konfetti ur den så kallade ”Konfettimackapären” i väntesalen i Karlskrona, allt medan det streamas live i webbläsarna.

– Tanken var att alla skulle fira med Stena Line, och alla vet att man firar med konfetti, säger Ida Ragnarsson.

Kampanjen ska locka personer i 20-30-årsåldern, som bor i södra Sverige.

Enligt Ida Ragnarsson valde Stena Line att samarbeta med studenter för att de kände att de behövde nya idéer.

– De tyckte att vi hade bättre koll på trenderna, än vad de själva och deras byråer har, säger Ida Ragnarsson.

Eleverna:

David Bjarke, Projektledare

Alexander Gårdenberg, Designer

Veronica Wallström, Designer

Ida Ragnarsson, Strateg och koncept

Alexander Rosén, Strateg och koncept

Henrik Porseland, Programmerare

Theo Stråhlén, Programmerare

Pawel Zwolinski, Programmerare

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev