Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Komm gör film om 2061

Publicerad: 1 Februari 2011, 08:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Komm ger fem reklamskolor i uppdrag att fånga kommunikationsvärlden 2061.


Sveriges kommunikationsbyråer släpper loss studenter på fem reklamskolor att gestalta hur kommunikation kan te sig om 50 år.

– Vi leker med tanken att vi firar Guldäggets 100-årsjubilum för att få lite balans och kunna fira både historien och framtiden. Och vilka är bättre att ta hand om det här uppdraget än dagens studenter som ju ska ta hand om framtiden i vår bransch, säger Jessica Bjurström, vd för Komm.

Projektets omkring 40 studenter kommer från Berghs School of Communication, Beckmans, Forsbergs, Handelshögskolan och Hyper Island. Uppdraget är fritt, men resultatet ska bli en 20 minuter lång film som ska visas i samband med Guldägget. Galan går av stapeln den 14 april.

Filmen ska också presenteras under en föreläsningsserie om kreativitet som Komm startar i april och som ska pågå året ut.

– Det är otroligt häftigt att de här fem skolorna samarbetar och att se hur de tillsammans ska göra något som inte gjorts tidigare. De har ett annat perspektiv och är mer fria i tanken kring kommunikation, säger Elsa Bernadotte, produktionsledare för rörligt på Komm.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.