Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Kolmården drar igång säsongen

Publicerad: 10 april 2014, 06:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:41

Djurparken Kolmården drar igång en reklamkampanj inför säsongsstarten. Bakom kampanjen står reklambyrån Søder.


Kampanjen bygger på konceptet "En vildare värld".

Huvudmedium för kampanjen är tv och det blir framför allt lokal-tv. Det blir tre kortare reklamfilmer om 10 och 15 sekunder vardera som kommunicerar attraktionerna ”Tiger World”, ”Marine World” och ”Safari”.

Dessutom blir det en film på 30 sekunder som kommunicerar parkens samlade utbud.

– I år öppnar vi redan under påskhelgen så därför går vi upp i tv nu. Sedan trycker vi på extra inför Valborg, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

Kampanjen går även i dagspress och i Kolmårdens egna kanaler. Men än så länge har Kolmården inte kommit så långt digitalt.

– Vi har gjort tester online och är tillfreds med det, men vi ser det mer som ett komplement än en strategisk kanal. Men det råder inget tvivel om att vi kommer att kommunicera i en större omfattning online framöver.

Kolmårdens mediebyrå är Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.