Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KO läxar upp Skogaholm

Publicerad: 4 Maj 2010, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Skogaholm måste vara tydligare i sin marknadsföring, menar Konsumentverket.


Den 10 februari i år marknadsför Skogaholms Bageri sitt bröd Hjärtegott i en annons i Metro.

"Tillsammans med en hälsosam livsstil minskar det risken för hjärtsjukdomar”, skriver Skogaholm i reklamen.

Vilseledande och otillbörig marknadsföring, anser Konsumentverket, då det inte anses vara bevisat att fullkorn minskar hjärtsjukdomar.

Skogaholms Bageri har till 17 maj på sig att svara på Konsumentverkets skrivelse.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.