Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KO kritiserar reklamlappar i skolfack

Publicerad: 9 November 2011, 08:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:51

Svenska sång- & röstinstitutet marknadsförde sin barnkör PopKids genom att lägga reklamlappar i barns skolfack. Nu kritiserar Konsumentverket marknadsföringen och kräver ett yttrande av företaget.


Ämnen i artikeln:

KO

Reklamlapparna som Svenska sång- & röstinstitutet lade i skolfacken uppmanade barn i åldrarna 6-9 att anmäla sig till kören, som har en terminsavgift på 1000 kronor. Konsumentverket, KO, anser därför att reklamen strider mot god marknadsföringssed.

KO har begärt in ett yttrande från Svenska sång & röstinstitutet som ska vara inne senast 17 november.

Dagensmedia.se har försökt nå ansvariga på Svenska sång- & röstinstitutet för en kommentar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.