Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

KO granskar Trissmarknadsföring

Publicerad: 24 Juli 2012, 05:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Konsumenteverket, KO, vill att Svenska Spel ska styrka sitt påstående om "en ny miljonär var tredje dag".


Ämnen i artikeln:

KonsumentverketSvenska Spel

KO har granskat Svenska Spels radioreklam som gått i Rix FM. I reklamen talas det om "en ny miljonär var tredje dag", något som KO nu vill att Svenska Spel ska styrka.

KO säger bland annat att:

"Påståendet ger vid en flyktig kontakt mottagaren uppfattningen om att vinstchanserna är så pass stora att en vinst motsvarande en miljon eller högre delas ut var tredje dag. Mot bakgrund av detta anser Konsumentverket att det finns skäl att närmare utreda om aktuell marknadsföring motsvarar lagens krav på vederhäftighet."

Svenska Spel ska därför komma in med ett yttrande senast 12 augusti där de kan visa att påståendet om miljonärerna är riktigt, annars anses reklamen otillbörlig.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KonsumentverketSvenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev