Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag01.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KO attackerar Icas "superpriser"

Publicerad: 15 Augusti 2011, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Konsumentombudsmannen har på eget initiativ startat en granskning av Icas användning av ordet "super" i sin butikskommunikation.


Ämnen i artikeln:

KOKonsumentombudsmannenKonsumentverketICA

Bland annat har man reagerat över uttryck som "superpriser","supernajs" och "supervardag". Enligt KO indikerar orden att det skulle handla om nedsatta priser, inte minst eftersom samma färger som brukar användas i anknytning till reapriser dyker upp på skyltarna.

"Konsumentverket/KO ifrågasätter dock om det verkligen handlar om nedsatta priser i samtliga dessa fall. Om så inte är fallet anser Konsumentverket/KO att denna marknadsföring är vilseledande", skriver KO i ett brev till Ica.

Ica har nu till den 1 september att svara på frågan.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.