Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

KO attackerar Icas "superpriser"

Konsumentombudsmannen har på eget initiativ startat en granskning av Icas användning av ordet "super" i sin butikskommunikation.

Martin Schori


Publicerad: 15 Augusti 2011, 09:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:02

Ämnen i artikeln:

KOKonsumentombudsmannenKonsumentverketICA

Bland annat har man reagerat över uttryck som "superpriser","supernajs" och "supervardag". Enligt KO indikerar orden att det skulle handla om nedsatta priser, inte minst eftersom samma färger som brukar användas i anknytning till reapriser dyker upp på skyltarna.

"Konsumentverket/KO ifrågasätter dock om det verkligen handlar om nedsatta priser i samtliga dessa fall. Om så inte är fallet anser Konsumentverket/KO att denna marknadsföring är vilseledande", skriver KO i ett brev till Ica.

Ica har nu till den 1 september att svara på frågan.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.