Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

KO attackerar Icas "superpriser"

Publicerad: 15 Augusti 2011, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Konsumentombudsmannen har på eget initiativ startat en granskning av Icas användning av ordet "super" i sin butikskommunikation.


Ämnen i artikeln:

KOKonsumentombudsmannenKonsumentverketICA

Bland annat har man reagerat över uttryck som "superpriser","supernajs" och "supervardag". Enligt KO indikerar orden att det skulle handla om nedsatta priser, inte minst eftersom samma färger som brukar användas i anknytning till reapriser dyker upp på skyltarna.

"Konsumentverket/KO ifrågasätter dock om det verkligen handlar om nedsatta priser i samtliga dessa fall. Om så inte är fallet anser Konsumentverket/KO att denna marknadsföring är vilseledande", skriver KO i ett brev till Ica.

Ica har nu till den 1 september att svara på frågan.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev