fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Knullkudde lanserar pocketböcker

Publicerad: 8 juli 2011, 11:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:05

Pocketförlaget skickar ut en knullkudde till utvalda bloggare och medier. Bakom kampanjen står reklambyrån Dorian Mabb.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Kampanjen ska lansera Ann Söderlunds krönikesamling ”Men vi knullar ju ändå inte” och Bob Hansson ”Vips så blev det liv”.

På kuddfodralet står det ”Ja!” på ena sidan, och ”Nej!” på andra sidan. Där ska också finnas en tag med packshot på böckerna, samt recensioner.

Kudden går ut som dr till bloggare och används i pressutskick, och dessutom ska den användas i butiksskyltning. Den som köper båda böckerna hos Pocketshop får kudden på köpet.

– Knullkudden sticker ut. Den är ett annorlunda och kostnadseffektivt sätt att driva uppmärksamhet för boklanseringen. Och dessutom kanske den kan ge några skratt i sommar, säger Gergö Wolmestad, projektledare på Dorian Mabb, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev