Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Knullkudde lanserar pocketböcker

Publicerad: 8 Juli 2011, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Pocketförlaget skickar ut en knullkudde till utvalda bloggare och medier. Bakom kampanjen står reklambyrån Dorian Mabb.


Kampanjen ska lansera Ann Söderlunds krönikesamling ”Men vi knullar ju ändå inte” och Bob Hansson ”Vips så blev det liv”.

På kuddfodralet står det ”Ja!” på ena sidan, och ”Nej!” på andra sidan. Där ska också finnas en tag med packshot på böckerna, samt recensioner.

Kudden går ut som dr till bloggare och används i pressutskick, och dessutom ska den användas i butiksskyltning. Den som köper båda böckerna hos Pocketshop får kudden på köpet.

– Knullkudden sticker ut. Den är ett annorlunda och kostnadseffektivt sätt att driva uppmärksamhet för boklanseringen. Och dessutom kanske den kan ge några skratt i sommar, säger Gergö Wolmestad, projektledare på Dorian Mabb, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.