Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 april 2015, 06:09
Uppdaterad: 7 juli 2016, 12:30
KLM och Pool spelar på vardagstristess i flygbolagets första reklamfilm för svensk tv.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Temat i KLM:s nya reklamfilm är att bryta vardagen. "Har du tänkt på hur många ostmackor du har ätit i ditt liv, eller hur många koppar kaffe du har druckit?" är frågor som ställs i filmen, som tagits fram av reklambyrån Pool.
Tanken är att filmen ska inspirera familjer att skapa "nya världsvanor". Det är första gången KLM gör lokal reklamfilm i Sverige och filmen kommer också att visas i Norge och Danmark.
– Vi har haft stor framgång med reklamfilmer i Finland och Danmark och där fått väldigt fina effekter på uppfattningen om varumärket och försäljningen. Det här är en fortsättning på strategin att agera lokalt. säger Martin Sahlgren på KLM North Europe, i ett pressmeddelande.
Johan Pödra, Art Director
Ulf Rönnbäck, Copywriter
Arvid Axland, Projektledare
Therese Andersson, Produktionsledare
Produktionsbolag: Hobby Factory
Regissör: Carl Sundemo
Producent: Frida Alexandersson
Uppdragsgivare:, Martin Sahlgren, Brand, Advertising & PR, AIRFRANCE and KLM North Europe
Ylva Larsson