Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KLM:s första reklamfilm i Sverige

Publicerad: 15 April 2015, 06:09
Uppdaterad: 7 Juli 2016, 12:30

KLM och Pool spelar på vardagstristess i flygbolagets första reklamfilm för svensk tv.


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Temat i KLM:s nya reklamfilm är att bryta vardagen. "Har du tänkt på hur många ostmackor du har ätit i ditt liv, eller hur många koppar kaffe du har druckit?" är frågor som ställs i filmen, som tagits fram av reklambyrån Pool.

Tanken är att filmen ska inspirera familjer att skapa "nya världsvanor". Det är första gången KLM gör lokal reklamfilm i Sverige och filmen kommer också att visas i Norge och Danmark.

– Vi har haft stor framgång med reklamfilmer i Finland och Danmark och där fått väldigt fina effekter på uppfattningen om varumärket och försäljningen. Det här är en fortsättning på strategin att agera lokalt. säger Martin Sahlgren på KLM North Europe, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Johan Pödra, Art Director

Ulf Rönnbäck, Copywriter

Arvid Axland, Projektledare

Therese Andersson, Produktionsledare

Produktionsbolag: Hobby Factory

Regissör: Carl Sundemo

Producent: Frida Alexandersson

Uppdragsgivare:, Martin Sahlgren, Brand, Advertising & PR, AIRFRANCE and KLM North Europe

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KLMPool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.