Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

KLM gestaltar flyghistoria

Publicerad: 7 Juli 2016, 12:20
Uppdaterad: 7 Juli 2016, 12:30

KLM bjuder på delar av sin historia i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Kampanjen, signerad Pool, ska visa att drömmar är till för att uppfyllas. Navet är en reklamfilm som ska rulla på nätet, samt utomhus i Sverige, Norge och Danmark.

I reklamfilmen, som blandar illustration och film, får tittarna se hur barn drömmer om framtiden – drömmar som många gånger redan har uppfyllts av KLM.

– KLM har en lång historia av att vara pionjärer inom flygindustrin. Vi var bland de första att använda jetmotorer och att flyga över Atlanten. Dessutom är det roligt att göra en framåtdrivande reklamfilm, där man berättar om dåtid genom morgondagens resenärer. Många utav drömmarna har ju uppfyllts, och kommer att uppfyllas, säger Martin Sahlgren, varumärkeschef på KLM, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Pool

Projektledare: Johanna Bergbom

Strateg: Arvid Axland

Planner: Marcus Immonen Hagley

Produktionsledare: Therese Andersson

Art Director: Johan Pödra

Copywriter: Jenny Åberg Hüttner

Original: Emma Sandler

 

Produktionsbolag: Split Stockholm

Fotograf: Matthias Huss

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev