Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 7 juli 2016, 12:20
Uppdaterad: 7 juli 2016, 12:30
KLM bjuder på delar av sin historia i en ny kampanj.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kampanjen, signerad Pool, ska visa att drömmar är till för att uppfyllas. Navet är en reklamfilm som ska rulla på nätet, samt utomhus i Sverige, Norge och Danmark.
I reklamfilmen, som blandar illustration och film, får tittarna se hur barn drömmer om framtiden – drömmar som många gånger redan har uppfyllts av KLM.
– KLM har en lång historia av att vara pionjärer inom flygindustrin. Vi var bland de första att använda jetmotorer och att flyga över Atlanten. Dessutom är det roligt att göra en framåtdrivande reklamfilm, där man berättar om dåtid genom morgondagens resenärer. Många utav drömmarna har ju uppfyllts, och kommer att uppfyllas, säger Martin Sahlgren, varumärkeschef på KLM, i ett pressmeddelande.
Projektledare: Johanna Bergbom
Strateg: Arvid Axland
Planner: Marcus Immonen Hagley
Produktionsledare: Therese Andersson
Art Director: Johan Pödra
Copywriter: Jenny Åberg Hüttner
Original: Emma Sandler
Produktionsbolag: Split Stockholm
Fotograf: Matthias Huss