Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 19 Maj 2016, 10:07
Uppdaterad: 19 Maj 2016, 10:09
Med tematiserade flighter visar KLM upp vad man kan göra och hur ofta man kan flyga till Amsterdam.
I en ny kampanj från Pool visar holländska flygbolaget KLM att de flyger "mest och bäst" till den Holländska huvudstaden.
Med tematiserade flighter visar man i kampanjen vad och hur ofta man kan åka till Amsterdam.
– Idén är enkel, genom att visa att vi har mellan 4-5 flighter per dag till Amsterdam från mängder av nordiska städer, kan vi lätt säga att vi äger stan. Och vi vet vad du kan göra där och när. Vi geostyr både annonser och filmer online så att du får rätt flight visad för dig beroende på var någonstans du flyger från och vilken tid på dygnet det är, säger Carina Bergqvist på KLM, i ett pressmeddelande.
Kampanjen går främst i Göteborg, Ålborg, Stavanger och Bergen, och består av annonser, stortavlor, onlinefilmer och en kampanjsajt.
Bakom kampanjen ligger Pool.